Mystery shopping je efektivním nástrojem pro zjištění kvality zboží a služeb poskytovaných zákazníkům v maloobchodě, ve službách, ale i v jiných odvětvích. Na základě zjištěných informací lze snadno definovat slabá místa a navrhnout konkrétní opatření a zlepšení. Mystery shopping lze tedy považovat za jakousi inventuru zákaznického servisu.
Služba se provádí formou utajených návštěv, při kterých agent-specialista (tzv. mystery shopper) předstírá, že je řádným zákazníkem. Tyto specializované testy lze pravidelně opakovat a na základě jejich průběžného vyhodnocování docílit výrazného zvýšení úrovně služeb. Sledované aspekty vychází z požadavků klienta. Nejčastěji se jedná o tyto oblasti:
- obecný projev personálu, jeho vzhled a upravenost
- proaktivita a informovanost personálu
- kvalita nabízeného zboží
- čistota provozoven
- dodržování předpisů z oblasti prevence ztrát a ochrany důvěrných informací
Hlavní výhody služeb
- vysoká efektivita - data obvykle shromažďujeme elektronicky pomocí PDA, díky našim pobočkám dokážeme minimalizovat náklady na dopravu a ubytování
- maximální transparentnost - klient má formou on-line přístupu kdykoli k dispozici podrobné záznamy o provedených návštěvách
- vysoká kapacita a flexibilita - každý měsíc máme po celé ČR, ale i v okolních zemích v terénu více než 1000 pracovníků
- transparentní cenové podmínky - cena za jednu návštěvu je fixní a zahrnuje všechny náklady včetně případně dopravy, ubytování a zpracování dat
- výstupy na míru - veškerá data zpravidla sbíráme a vyhodnocujeme v elektronické podobě, obsah a struktura reportů je plně přizpůsobena požadavkům klienta a příjemce reportu (vyšší management, střední management, vedoucí provozoven)